Universiteitshoogleraar Robbert Dijkgraaf is op 30 mei benoemd tot erelid van de NNV en de KNCV. Dijkgraaf wordt geëerd voor zijn baanbrekende wetenschappelijke werk, zijn ambassadeurschap voor de gehele wetenschap in Nederland en zijn inzet voor het populariseren van de bèta-wetenschappen.

Universiteitshoogleraar en scheidend KNAW-president Robbert Dijkgraaf is op 30 mei benoemd tot erelid van de NNV, de Nederlandse Natuurkundige Vereniging, en de KNCV, Koninklijke Nederlandse Chemische Vereniging. Dijkgraaf wordt geëerd voor zijn baanbrekende wetenschappelijke werk, zijn ambassadeurschap voor de gehele wetenschap in Nederland en zijn inzet voor het populariseren van de bèta-wetenschappen. De benoeming vond plaats tijdens het symposium FYSICA-CHEMIE 2012 op de Universiteit Twente.